I. BENDROSIOS NUOSTATOS
Pagrindinis mokyklos tikslas – kiekvienam mokiniui prieinamas, kokybiškas šiuolaikiškas mokymas /is, atitinkantis asmens ir dabarties visuomenės poreikius. Pagalbos mokiniui sistema turėtų operatyviai spręsti mokymosi problemas, padėti gerinti stipriąsias mokinio puses, stiprinti motyvaciją, gerinti pasiekimus, ugdytis naujus ir/ar tobulinti jau turimus gebėjimus. Užtikrinti veiksmingą mokinių ugdymą (si) ir mokymą(si) mokykloje ir sudaryti prielaidas pozityviai vaiko socializacijai bei pilietiniai brandai.
Uždaviniai:
Pagalbos teikimo formos:
Pagalbos teikimo rūšys:
Pagalbos ir paslaugų poreikis gali iškilti:
Mokytojas
1. Kartu su mokykloje dirbančiais specialistais nustato mokinio mokymo/si didaktinius kliuvinius ir numato jų šalinimo galimybes.
2. Naujam mokiniui atvykus į mokyklą, įvertina pedagoginius ir psichologinius jo ugdymosi poreikius, kuriais remiantis diferencijuoja ugdymą.
3. Kartu su mokykloje dirbančiais specialistais atrenka ugdymo turinį, skirtą konkretaus mokinio mokymui/si individualizuoti ir diferencijuoti.
4. Kartu su mokykloje dirbančiais specialistais parenka mokymo/si metodus specialiųjų ugdymosi poreikių ar gabiems mokiniams.
5. Užtikrina pagalbą mokantis tam tikro dalyko:
6. Kilus ginčytinai situacijai tarp dalyko mokytojo ir mokinio, mokytojas sprendžia tą konfliktą pats, ne žeminant mokinio asmens, be išankstinio nusiteikimo prieš mokinį. Jei nepavyksta tos situacijos išspręsti, kreipiasi į klasės auklėtoją, o esant reikalui tiesiogiai į socialinį pedagogą, į psichologą ar į Vaiko gerovės komisiją, pagal susidariusią situaciją.
7. Kilus konfliktinei situacijai tarp mokinių dalyko pamokos metu, pamatuotai sprendžia tą konfliktą pats arba kreipiasi į budintį administratorių, klasės vadovą.
Klasės auklėtojas
1. Kartu su mokykloje dirbančiais specialistais nustato mokinio mokymo/si didaktinius kliuvinius ir numato jų šalinimo galimybes.
2. Užtikrina pagalbą, sprendžiant visas problemas, susijusias su mokinių ugdymo
procesu:
3. Klasės vadovas atstovauja mokinio arba mokyklos interesus, suteikdamas nešališką, teisingą Informaciją mokinio tėvams apie auklėtinio vaidmenį vienoje ar kitoje konfliktinėje situacijoje. Padeda rasti protingą bei teisingą išeitį iš situacijos. Jei mokinio tėvai nesutinka su klasės vadovo sprendimu, kreipiasi pagalbos į Vaiko gerovės komisiją, ar mokyklos administraciją.
4. Nukreipia auklėtinį, esant poreikiui į pedagoginę, socialinę, psichologinę pagalbą teikiančius pedagogus ar institucijas.
Socialinis pedagogas
1. Padeda mokiniams adaptuotis mokykloje.
2. Teikia mokiniams reikalingas socialines pedagogines paslaugas.
3. Padeda spręsti mokinių lankomumo, užimtumo, elgesio ir socialines problemas.
4. Atstovauja ir gina vaiko teises mokykloje.
5. Vykdo prevencines programas.
Psichologas
1. Psichologinis mokinio įvertinimas: mokinio asmenybės ir ugdymosi problemų, galių ir sunkumų nustatymas, psichologinis mokinio įvertinimas atliekant pirminį specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą. Dėl nuodugnaus mokinių specialiųjų ugdymosi poreikių įvertinimo Vaiko gerovės komisijos sprendimu mokiniai siunčiami į
Klaipėdos rajono PPT, gavus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą.
2. Konsultavimas: mokinio asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas, tiesioginio poveikio būdų numatymas, darbas su mokiniu taikant psichologinio konsultavimo technikas, bendradarbiavimas su tėvais/ globėjais/ rūpintojais, mokytojais ir kitais su mokinio ugdymu susijusiais asmenimis, rekomendacijų jiems teikimas, jų konsultavimas.
3. Psichologinis mokinių ir jų tėvų (globėjų, rūpintojų) švietimas vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais. Psichologinių problemų prevencija: psichologinių problemų prevencijos poreikio į vertinimas, prevencinių priemonių bei programų rengimas ir įgyvendinimas, psichologinių krizių prevencija, intervencija.
Vaiko gerovės komisija
Mokyklos vaiko gerovės komisijos paskirtis – organizuoti ir koordinuoti prevencinį darbą, švietimo pagalbos teikimą, saugios ir palankios vaiko ugdymui aplinkos kūrimą, švietimo programų pritaikymą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atlikti mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus poreikius, atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) pirminį įvertinimą ir atlikti kitas su vaiko gerove susijusias funkcijas.
Mokyklos direktorius, pavaduotojas, mokytojų taryba
1. Direktorius, esant reikalui, pataria mokytojui, klasės vadovui, mokytojui, socialiniam pedagogui, psichologui dėl darbo formų ir metodų parinkimo.
2. Bendrauja su mokiniais, jų tėvais esant ypač rimtoms mokinių pedagoginėms – psichologinėms problemoms.
3. Skiriamos trumpalaikės iki 3 val. ir ilgalaikės iki 1 mėn. konsultacijos skirtos mokinio ugdymo poreikiams tenkinti, mokymosi pasiekimams gerinti.
4. Mokiniui grįžusiam iš užsienio įgytus pasiekimus vertina mokyklos direktoriaus įsakymu sudaroma komisija iš dviejų mokyklos mokytojų ir direktoriaus pavaduotojo ugdymui. Jei, komisijos sprendimu, reikia įveikti dalykų programų skirtumus, mokykla numato spragų išlyginimo būdus ir atsiskaitymo formas.
5. Pavaduotojas, karjeros projektavimo koordinatorius konsultuoja mokinius ir tėvus individualių ugdymo planų sudarymo klausimais.
Tėvai
Tėvai ir globėjai, esant reikalui, kreipiasi į mokyklos direktorių, mokytojus, klasės vadovą, pavaduotoją, Vaiko gerovės komisiją, socialinį pedagogą, psichologą, specialųjį pedagogą ir logopedą bei sveikatos priežiūros specialistą konsultacijos ar kitokios pagalbos.