Socialinė pedagogė
2021-02-01
Socialinė pedagogė metodininkė Edita Stanienė, edita.stanienė@gmail.com
Darbo grafikas
Pirmadienis–penktadienis
- 8:00-12.00 – konsultacijos
- 12:00-13:30 – pietų pertrauka
- 12:30-15:40 – darbas su mokyklos ir miestelio bendruomene
SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLOS TURINYS
Dirba su asmeniu (individualus darbas) – vaiku, tėvais ar teisėtais vaiko atstovais, pedagogais ir kitais švietimo įstaigoje dirbančiais specialistais.
- Vertina ir padeda spręsti problemas, susijusias su įvairiais vaikams kylančiais sunkumais (pagrindinių vaiko reikmių tenkinimo, saugumo užtikrinimo), dirba su vaikais, priklausomais nuo alkoholio, narkotinių medžiagų, patiriančiais seksualinį ir fizinų išnaudojimą, vykdo saviraiškos ir saviaktualizacijos, mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio bei kitų problemų sprendimo prevencines programas.
- Padeda tėvams ar teisėtiems vaiko atstovams ugdyti savo vaiką, suprasti jo socialinius ir psichologinius poreikius, jų tenkinimo svarbą, geriau suprasti vaiko, turinčio vystymosi sunkumų, poreikius, tėvų teises ir pareigas. Informuoja tėvus apie jų teisę gauti socialinę ir pedagoginę pagalbą.
- Bendradarbiauja su klasių auklėtojais, kitais pedagogais, specialistais, įstaigos administracija sprendžiant vaikų socialines ir pedagogines problemas, ieškant efektyvių pagalbos būdų. Padeda jiems geriau suprasti, kaip vaikų socialinės problemos veikia jų elgesį, pažangumą, lankomumą. Teikia siūlymų, kaip būtų galima gerinti socialinį ir pedagoginį klimatą, sukurti jaukią, saugią darbo aplinką.
- Nuolat palaiko ryšius su vietos bendruomene ir įvairiomis įstaigomis, rūpinasi gyvenamosios aplinkos pritaikymu vaiko poreikiams.
- Tiria socialinės pedagoginės pagalbos poreikį. Organizuoja ir koordinuoja socialinės-pedagoginės pagalbos teikimą ir vertina jos kokybę, sudaro socialinės pedagoginės veiklos planą, organizuoja socialinės-pedagoginės pagalbos komandos veiklą.
- Kartu su įstaigos personalu, visuomeninėmis organizacijomis ir socialiniais partneriais iš kitų institucijų atlieka šviečiamąjį-informacinį darbą.
- Inicijuoja, organizuoja socialinių projektų kūrimą ir jų įgyvendinimą.
- Palaiko ryšius su įvairiomis valstybinėmis įstaigomis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, teikiančiomis socialinę, psichologinę, teisinę pagalbą.
- Atstovauja ir gina vaikų teises mokykloje, teisėsaugos ir kitose institucijose.
- Kartu su klasių auklėtojais, kitais ugdytojais rūpinasi vaikų socialinių įgūdžių ugdymu.
- Lanko vaikus jų namuose, jeigu klasės auklėtojas neturi tam galimybių.
Socialinis pedagogas savo darbe vadovaujasi šiomis vertybinėmis nuostatomis:
- Pagarbos – kiekvienas yra vertas besąlygiškos pagarbos;
- Atvirumo – kiekvienas turi teisę į atvirą ir nuoširdų bendravimą;
- Tolerancijos – kiekvienas turi teisę turėti skirtingus įsitikinimus, vertybes, tautinę priklausomybę;
- Unikalumo – kiekvienas yra savitas ir nepakartojamas;
- Vaiko kaip asmenybės vertinimas;
- Nesmerkimo ir neteisimo – socialinis pedagogas neturi būti teisėjas;
- Empatijos – kiekvienas individas, grupė, bendruomenė turi tikėti, kad bus suprasti;
- Priėmimo – kiekvienas individas turi teisę būti priimtas toks, koks yra, o ne toks, kokį nori jį matyti socialinis darbuotojas;
- Konfidencialumo – vaikų bylos ir jose sukaupta informacija turi būti saugoma tik socialiniam pedagogui prieinamoje vietoje ir gali būti pateikiama kitiems tiktai gavus tėvų arba teisėtų vaiko atstovų sutikimą ir būtina laikytis paslapties apie vaiko problemas išlaikymo principų;
- Pasitikėjimo – socialinis pedagogas neturi rodyti įtarumo ir nepasitikėjimo vaiku.
KADA KREIPTIS Į SOCIALINĮ PEDAGOGĄ.pdf (1.01 MB)